درحال مشاهده: مهندسی و مدیریت ساخت پروژه - مطالب اردیبهشت 1399


ادعونی
اهدای خون
موسسه محک
اهداء عضو

مدیریت افراد با فرهنگ های متفاوت

1399/02/25
13:45
امیرحسین ستوده بیدختی امیرحسین ستوده بیدختی
اﻣﺮوزه اﻓﺮاد درﮔﯿــﺮ در اﮐﺜﺮ ﭘﺮوژه ﻫﺎى ﺑــﺰرگ، داراى زﻣﯿﻨــﻪ ﻫــﺎى ﻓﺮﻫﻨﮕﻰ ﻣﺘﻔﺎوت ﻫﺴــﺘﻨﺪ. از اﯾﻦ رو ﻣﺪﯾﺮان اﯾﻦ ﭘﺮوژه ﻫﺎ ﻧﯿــﺎز ﺑﻪ ﻣﻬﺎرت ﻫﺎﯾﻰ دارﻧﺪ ﮐﻪ ﺑﺘﻮاﻧﻨﺪ اﻓﺮادى ﺑﺎ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻫﺎى ﻣﺨﺘﻠﻒ را ﻣﺪﯾﺮﯾــﺖ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ. آﻧﻬﺎ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺘﻮاﻧﻨﺪ ﻣﺎﻫﯿﺖ ﻫﺮ ﻓﺮﻫﻨﮓ را ﺑﻪ ﺳﺮﻋﺖ درك ﮐﻨﻨﺪ؛ زﯾﺮا اﯾﻦ ﻓﺮﻫﻨﮓ اﻓﺮاد اﺳــﺖ ﮐﻪ رﻓﺘﺎر آﻧﻬﺎ را ﺷﮑﻞ ﻣﻰ دﻫﺪ. رﻫﺒﺮان و ﻣﺪﯾﺮان ﭘﺮوژه ﺑﺎﯾــﺪ ﺑﯿﺎﻣﻮزﻧﺪ ﮐﻪ ﭼﮕﻮﻧــﻪ ﯾﮏ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻣﺜﺒﺖ را، ﺣﺪاﻗﻞ در ﺳــﺎزﻣﺎن ﺧﻮد، اﯾﺠﺎد ﮐﻨﻨﺪ و آن را در ﺟﻬﺖ رﺳﯿﺪن ﺑﻪ اﻫﺪاف ﺳﺎزﻣﺎن ﺑﻪ ﮐﺎر ﮔﯿﺮﻧﺪ. ﻓﺮﻫﻨﮓ، ﺑﺴــﯿﺎر ﭘﯿﭽﯿــﺪه و داراى وﺟﻮه ﻣﺘﻌــﺪد ﺑﻮده، از ﺟﻬــﺎت ﻣﺨﺘﻠﻒ، اﻓﺮاد را ﺗﺤﺖ ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻗﺮار ﻣﻰ دﻫﺪ: اﻓﺮاد از ﯾﮏ ﻃﺮف ﺗﺤﺖ ﺗﺄﺛﯿﺮ زﻣﯿﻨﻪ ﻫــﺎى ﻗﻮﻣﻰ، ﻧﮋادى، ﻣﻠﻰ و ﻣﺬﻫﺒﻰ ﺧﻮد ﻗﺮار دارﻧﺪ؛
 از ﻃﺮف دﯾﮕﺮ ﺗﺤﺖ ﻧﻔﻮذ اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎ، اﯾــﺪه آل ﻫﺎ، ارزش ﻫــﺎ و ﺗﺠﺮﺑﯿﺎت ﺗﯿﻢ ﻫﺎى ﺧﻮد ﻫﺴﺘﻨﺪ؛
 و از ﻃﺮﻓــﻰ دﯾﮕــﺮ ﻧﯿــﺰ از ﻓﺮﻫﻨﮓ ﺳﺎزﻣﺎن ﺧﻮد ﺗﺄﺛﯿﺮ ﻣﻰ ﭘﺬﯾﺮﻧﺪ. ﻣﻤﮑﻦ اﺳــﺖ ﺷــﻤﺎ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮏ ﻣﺪﯾﺮ ﭘــﺮوژه ﻧﺘﻮاﻧﯿﺪ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻫــﺎى ﻣﺨﺘﻠﻒ و ﭼﮕﻮﻧﮕﻰ ﺗﺄﺛﯿﺮ آﻧﻬﺎ ﺑﺮ ﻋﺎدات و رﻓﺘﺎر اﻓﺮاد را ﺑــﻪ ﻃﻮر ﮐﺎﻣﻞ درك ﮐﻨﯿﺪ، اﻣﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ اﯾﻨﮑﻪ ﻓﺮﻫﻨﮓ اﻓﺮاد ﺑﺮاى آﻧﻬﺎ ارزﺷــﻤﻨﺪ اﺳﺖ و ﻋﻠﺖ ﺑﺴﯿﺎرى از ﺗﻔﺎوﺗﻬﺎى ﻓﺮدى آﻧﻬﺎﺳﺖ، ﺑﻪ ﺷــﻤﺎ در ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺑﻬﺘﺮ آﻧﺎن ﮐﻤﮏ ﻣﻰ ﮐﻨﺪ.


ادامه مطلب ادامه مطلب

ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻋﻠﻤﻰ - ﻋﻤﻠﻰ

1399/02/18
13:42
امیرحسین ستوده بیدختی امیرحسین ستوده بیدختی
ﻣﺮاد از ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻋﻠﻤﯽ - ﻋﻤﻠﯽ، ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ داﻧﺶ اﺳﺖ ﮐﻪ در ﻋﻤﻞ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﺷﺪه ﺑﺎﺷﺪ. وﯾﮋﮔﯽ ﻣﻤﺘﺎزاﯾﻦ ﻧﻮع ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ، ﺗﻮاﻧﺎﯾﯽ و اﺣﺎﻃﻪ ﺑﺮ روﯾﮑﺮدﻫﺎی ﻋﻠﻤﯽ و ﮐﺎرﮐﺮدﻫﺎی ﻋﻤﻠــﯽ ﻣﺤﯿﻄﻬﺎی اﺟﺮاﯾﯽ اﺳــﺖ. اﻣﺎﭼﮕﻮﻧﻪ ﻣﯽ ﺗــﻮان ﻣﺪﯾﺮاﻧﯽ ﺑﺎ داﻧــﺶ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﺷــﺪه در ﻧﻈــﺎم ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﭘــﺮورش داد؟ ﺑﻨــﺎ ﻧﻬــﺎدن ﺳــﺎﺧﺘﺎری ﺳــﻨﺠﯿﺪه در ﻧﻈﺎم ﭘــﺮورش ﻣﺪﯾﺮان، از اﺻﻮل زﯾﺮﺑﻨﺎﯾﯽ ﺑﺮای ﭘﯽ رﯾﺰی ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ در ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺳــﺖ و ﺑﺮای ﻣﯿﺴــﺮ ﺷﺪن اﯾﻦ ﻫﺪف ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ دو ﺑُﻌﺪ داﻧﺶ و ﺗﺠﺮﺑﻪ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﺑﺎزوان ﻓﻌﺎل ﯾﮏ ﻣﺪﯾﺮ، اﻫﻤﯿﺖ زﯾﺎدی دارد. 
ﺑﺮای ﭘــﺮورش ﻣﺪﯾﺮان داﻧﺎ وﮐﺎرﮐﺸــﺘﻪ درﻫﺮ ﺟﺎﻣﻌــﻪ اﻟﮕــﻮ، ﺑﺮﻧﺎﻣــﻪ، راﻫﺒﺮد و ﻣﮑﺎﻧﯿﺰم ﻫﺎی ﻣﺒﺘﻨﯽ ﺑﺮ زﯾﺮﺳــﺎﺧﺖ ﻫﺎی ﻧﻈﺎم ﻫــﺎی آﻣﻮزﺷــﯽ واﺟﺮاﯾــﯽ وﺟﻮد داردﮐــﻪ ﺑﺎﻫﻤﺎﻫﻨﮕــﯽ وﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻧﻬﺎدﻫﺎی آﻣﻮزﺷــﯽ و اﺟﺮاﯾــﯽ و ﻧﻬﺎدﻫﺎی ﻣﮑﻤﻞ دﯾﮕــﺮ، ﻧﻈﯿــﺮ ﻧﻬﺎدﻫــﺎی اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ، اﯾﻦ ﻣﮑﺎﻧﯿﺰم ﻫﺎ ﺑﻪ ﺷــﮑﻠﯽ ﺻﺤﯿــﺢ ﺑﻪ اﺟﺮا درﻣــﯽ آﯾﺪ و از دل اﯾــﻦ ﻓﺮآﯾﻨﺪ، ﻣﺪﯾﺮان ﮐﺎرآﻣــﺪ و ﺧﺒــﺮه ﺧﻮدﻧﻤﺎﯾﯽ ﻣــﯽ ﮐﻨﻨﺪ. 
ﺳــﺎﺧﺘﺎر و ﻧﺤﻮه اﺟﺮای اﯾــﻦ ﻓﺮآﯾﻨﺪ در ﻫﻤﻪ ﺟــﺎ ﯾﮑﺴــﺎن ﻧﯿﺴــﺖ وﻧﻈﺎﻣﻬﺎﯾﯽ ﮐــﻪ درﻧﻬﺎدﻫﺎی آﻣﻮزﺷــﯽ و اﺟﺮاﯾﯽ ﻫﺮ ﺟﺎﻣﻌﻪ ای وﺟــﻮد دارد، ﺗﺎ ﺣﺪودی دارای ﻣﺸﺨﺼﻪ ﻫﺎی ﻣﺘﻔﺎوت ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ، ﻧﻤــﯽ ﺗﻮان ﻧﺴــﺨﻪ ای ﻣﺸــﺘﺮك ﺑﺮای ﻫﻤﻪ ﺟﺎ ﺗﺠﻮﯾﺰ ﮐﺮد. اﮔﺮ ﺳــﻤﺖ و ﺳﻮی ﺑﺤﺜﻤﺎن را ﻣﺘﻤﺮﮐﺰ ﺑﻪ ﮐﺸﻮرﻣﺎن ﮐﻨﯿﻢ ﺑﻪ دﻟﯿﻞ ﻓﺎﺻﻠﻪ و از ﻫﻢ ﮔﺴﺴــﺘﮕﯿﯽ ﮐﻪ در ﻫﻤﺎﻫﻨﮕــﯽ و ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰی ﺑﯿﻦ ﻧﻬﺎدﻫﺎی آﻣﻮزﺷﯽ و اﺟﺮاﯾﯽ وﺟﻮد دارد، ﻣﻮﻗﻌﯿﺘﻬﺎی ﻣﻄﻠﻮب ﺑﺮای ﭘــﺮورش ﻣﺪﯾـﺮان، ﻓﺮاﻫﻢ 
ﻧﻤﯽ ﺷﻮد. از ﻣﺴﺎﺋﻠﯽ ﮐﻪ ﻣﻮﺟﺐ ﺗﻔﮑﯿﮏ و اﺧﺘﻼف در ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰی و اﺟﺮای ﻋﻤﻠﯽ ﺑﯿﻦ اﯾﻦ دو ﻧﻬﺎد اﺳﺖ، اﺟﻤﺎﻻً ﺑﻪ ﻣﻮارد زﯾﺮ اﺷﺎره 
ﻣﯽ ﮔﺮدد:  آﻧﭽﻪ درﻧﻬﺎدﻫﺎی آﻣﻮزﺷﯽ ﺗﻌﻠﯿﻢ داده ﻣﯽ ﺷــﻮد ﻟﺰوﻣﺎً در ﻧﻬﺎدﻫﺎی اﺟﺮاﯾﯽ ﻣﻮرد اﺳــﺘﻔﺎده ﻗﺮار ﻧﻤﯽ ﮔﯿﺮد. اﯾﻦ اﻣﺮ ﺑﺎﻋﺚ ﮐﺎﻫــﺶ اﻧﮕﯿﺰه ﻓﺮاﮔﯿﺮی در داﻧﺸــﺠﻮ ﻣﯽ ﺷﻮد زﯾﺮا ﺗﻌﺎﻣﻼت ﻏﯿﺮ ﮐﺎرﮐــﺮدی ﺑﯿﻦ اﯾــﻦ دو ﻧﻬﺎد، درﻋﺮﺻــﻪ ﻋﻤﻞ ﺑﻪ ﺻــﻮرت ﺑﺎرزی ﻣﺸﻬﻮد اﺳﺖ. ﻗﺮاردادن داﻧﺸــﺠﻮ در دو ﻣﺴﯿﺮ ﯾﮏ ﻃﺮﻓﻪ ﮐــﻪ ﯾﮑﯽ ﻣﻨﺘﻬﯽ ﺑﻪ ﻓﺮاﮔﯿﺮی داﻧﺶ و دﯾﮕــﺮی ﺗﺠﺮﺑﻪ ﮐﺮدن اﯾﻦ داﻧﺶ اﺳــﺖ. اﯾﻦ اﻣﺮ ﻋﺎﻣﻠﯽ ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ ﺗﺎ داﻧﺸﺠﻮ ﻧﺘﻮاﻧﺪ ﺑﯿﺸﺘﺮ آﻧﭽﻪ را ﮐﻪ ﻣﯽ آﻣﻮزد، درﻋﻤﻞ ﺑﯿﺎزﻣﺎﯾﺪ و ﺑﻪ ﻫﻨﮕﺎم ﻋﻤﻞ ﻧﯿﺰ ﺑﺴﯿﺎری از آﻧﭽﻪ را ﮐﻪ آﻣﻮﺧﺘــﻪ، ﺑﻪ دﻟﯿﻞ ﻓﺎﺻﻠﻪ زﻣﺎﻧﯽ، 
ﻓﺮاﻣﻮش ﮐﺮده ﺑﺎﺷﺪ.  ﮐــﻢ ﺗﻮﺟﻬــﯽ ﻧﻬﺎدﻫﺎی آﻣﻮزﺷــﯽ ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﻣﻮردﻧﯿﺎز ﻧﻬﺎدﻫﺎی اﺟﺮاﯾــﯽ و ﻫﻤﭽﻨﯿــﻦ ﻋــﺪم ﻋﻼﻗﻪ ﻧﻬﺎدﻫــﺎی اﺟﺮاﯾﯽ ﺑــﻪ ﻣﺒﺎﺣﺜﯽ ﮐﻪ داﻧﺶ آﻣﻮﺧﺘــﻪ ﻓﺮاﮔﺮﻓﺘﻪ ﻧﯿﺰ ﺑﺎﻋﺚ ﺗﻀﻌﯿﻒ ﻧﻬﺎدﻫﺎی آﻣﻮزﺷــﯽ و اﻓﺖ ﺟﺎﯾﮕﺎه ﻋﻤﻠﯽ و ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺑﯿﺸــﺘﺮ ﺑﯿﻦ 
اﯾﻦ ﻧﻬﺎدﻫﺎ ﻣﯽ ﺷﻮد. ﻧــﻮع ﮔﺰﯾﻨــﺶ ﻣﺪﯾــﺮان در ﺑﺮﺧﯽ ﻧﻬﺎدﻫــﺎی اﺟﺮاﯾﯽ، ﮐﻪ ﺑﻌﻀــﺎً از ﺑﺎر ﻋﻠﻤﯽ و ﺗﺠﺮﺑــﻪ ﻣﻮردﻧﯿﺎز ﺑﺮﺧﻮردار ﻧﯿﺴــﺘﻨﺪ ﻧﯿﺰ ﺑﺎﻋــﺚ ﺗﻀﻌﯿﻒ ﺟﺎﯾﮕﺎه 
ﻧﻬـﺎدﻫﺎی آﻣﻮزﺷﯽ ﻣﯽ ﮔﺮدد.
 ﻣﻬﻤﺘﺮﯾــﻦ ﻣﺴــﺌﻠﻪ، ﻋﺪم اﺳــﺘﻔﺎده ﻣﻄﻠــﻮب از ﻣﺘﺨﺼﺼــﺎن و ﺑﺮﻧﺎﻣــﻪ رﯾﺰان اﺳﺖ. اﮔﺮ اﯾﻦ ﻧﻬﺎدﻫﺎ ﺑﺎ ﻫﻢ در ﺗﻌﺎﻣﻠﯽ ﻣﻄﻠﻮب ﺑﺎﺷــﻨﺪ، ﺑــﺎ آﮔﺎﻫــﯽ ﺑﯿﺸــﺘﺮ از ﻧﯿﺎزﻫﺎ در ﻫﻤﺴــﻮﯾﯽ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻗﺪم ﺑﺮﺧﻮاﻫﻨﺪ داﺷﺖ و ﺗﻮﺳﻌﻪ و ﺗﻌﺎﻟﯽ ﺧﻮاﻫﻨﺪﯾﺎﻓﺖ.ﻟﺬا ﭘﻠﻪ ﻫﺎی داﻧﺶ و ﺗﺠﺮﺑﻪ در ﺳــﺎﺧﺘﺎر آﻣﻮزﺷــﯽ و اﺟﺮاﯾــﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﺑــﺮ روی ﯾﮏ ﻧﺮدﺑﺎن ﺑﺎﺷﻨﺪ ﺗﺎ ﺑﻌﺪ از ﻋﺒﻮر از ﭘﻠﻪ داﻧﺶ، آن را ﺗﺠﺮﺑﻪ ﮐﺮد.


ادامه مطلب ادامه مطلب

ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ زﻣﺎن در ﺑﺮﮔﺰارى ﺟﻠﺴﺎت

1399/02/11
13:40
امیرحسین ستوده بیدختی امیرحسین ستوده بیدختی
اﮐﺜﺮ ﻣﺪﯾــﺮان ﺑﻨﺎ ﺑﺮ ﺿﺮورت ﻫﺎى ﮐﺎرى ﻣﺠﺒﻮرﻧﺪ در ﺟﻠﺴــﺎت ﻣﺘﻌﺪدى ﺷــﺮﮐﺖ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ؛ ﺑﻨﺎﺑﺮاﯾﻦ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ زﻣﺎن در ﺟﻠﺴﺎت از اﻫﻤﯿﺖ وﯾﮋه اى ﺑﺮﺧﻮردار اﺳﺖ.ﺑﺮﺧﻰ از ﺟﻠﺴﺎت ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر اﻃﻼع ﯾﺎﻓﺘﻦ از وﺿﻌﯿــﺖ واﺣﺪﻫﺎى ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺳــﺎزﻣﺎن و ﯾﺎ اراﺋﻪ دﺳــﺘﻮراﻟﻌﻤﻠﻬﺎ ﺑــﻪ اﯾﻦ واﺣﺪﻫﺎ ﺑﺮﮔــﺰار ﻣﻰ ﮔــﺮدد. ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﮐــﻪ ﺻﺮﻓﺎً ﻣﻰ ﺧﻮاﻫﯿــﺪ وﺿﻌﯿﺖ واﺣﺪﻫﺎ را ﭘﯿﮕﯿﺮى ﮐﻨﯿﺪ، ﺑــﺮاى ﺻﺮﻓﻪ ﺟﻮﯾﻰ در وﻗﺖ، ﺑﻬﺘﺮ اﺳﺖ ﺑﻪ ﺟﺎى ﺑﺮﮔﺰارى ﺟﻠﺴﻪ، از ﻣﺪﯾﺮان واﺣﺪﻫﺎ ﺑﺨﻮاﻫﯿﺪ ﮐﻪ در دوره ﻫﺎى ﮐﻮﺗﺎه ﻣﺪت، ﮔﺰارش وﺿﻌﯿﺖ واﺣﺪﻫﺎى ﺧﻮد را ﺑﻪ ﺷــﻤﺎ اراﺋﻪ دﻫﻨﺪ و ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺮاى ﮔﻮﺷــﺰد ﮐﺮدن ﻣﻄﺎﻟﺐ ﻣﻬﻢ و اراﺋﻪ دﺳﺘﻮراﻟﻌﻤﻠﻬﺎ، ﺟﻠﺴﺎت را ﺑﺮﮔﺰار ﻧﻤﺎﯾﯿﺪ.
در ﺟﻠﺴﺎت دو ﻧﻔﺮه اى ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﺎ ﻓﻮق در ﺟﻠﺴﻪ ﺣﻀﻮر دارﯾﺪ، ﺑﻬﺘﺮ اﺳﺖ ﺟﻠﺴﻪ را ﻃﻮرى ﻫﺪاﯾﺖ ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﻣﻄﺎﻟﺐ ﺧــﺎرج از ﻣﻮﺿــﻮع ﻣﻮرد ﺑﺤــﺚ، ﻣﻄﺮح ﻧﺸــﻮد. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﺳﻌﻰ ﮐﻨﯿﺪ زﻣﺎن ﺟﻠﺴﻪ را ﮐﻮﺗﺎه ﻧﮕﻪ دارﯾﺪ ﺗﺎ ﻣﻮﺟﺐ اﺗﻼف وﻗﺖ و ﺧﺴﺘﮕﻰ ﻃﺮﻓﯿﻦ ﻧﮕﺮدد.
در ﺟﻠﺴﺎت دو ﻧﻔﺮه اى ﮐﻪ ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﻣﺪﯾﺮ ﯾﮏ ﺑﺨﺶ، ﺑﻪ ﻣﺎﻓﻮق ﺧﻮد ﮔﺰارش ﻣﻰ دﻫﯿﺪ، ﺑﺎﯾﺪ از ﺣﺎﺷﯿﻪ رﻓﺘﻦ ﺧﻮددارى ﮐﺮده، ﺳﻌﻰ ﮐﻨﯿﺪ ﻣﻮﺿﻮﻋﺎت اﺻﻠﻰ را ﺑﻪ ﺻﻮرت روﺷﻦ و در ﮐﻤﺘﺮﯾﻦ زﻣﺎن ﻣﻤﮑﻦ ﺑﯿﺎن ﻧﻤﺎﯾﯿﺪ.
ﺑﺮاى ﺟﻠﺴــﺎت ازﻗﺒﻞ دﺳﺘﻮر ﺟﻠﺴﻪ ﺗﻬﯿﻪ ﮐﻨﯿــﺪ و ﺑﻪ اﻃــﻼع اﻓﺮادى ﮐــﻪ ﺑﺎﯾﺪ در ﺟﻠﺴﻪ ﺷــﺮﮐﺖ ﮐﻨﻨﺪ ﺑﺮﺳﺎﻧﯿﺪ. ﻣﻮﺿﻮﻋﺎت ﻣﻬﻢ ﻣــﻮرد ﺑﺤﺚ، زﻣــﺎن درﻧﻈﺮ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه ﺑﺮاى ﺟﻠﺴــﻪ، اﻧﺘﻈﺎرات از ﺑﺮﮔﺰارى ﺟﻠﺴــﻪ، و ﻧﻘﺶ اﻓﺮاد ﺷــﺮﮐﺖ ﮐﻨﻨﺪه، از ﻣﻮارد ﻣﻬﻤﻰ اﺳــﺖ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ در دﺳــﺘﻮر ﺟﻠﺴﻪ ﻣﺸﺨﺺ ﺷﻮﻧﺪ.
ﺗﺄﮐﯿــﺪ ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ ﻫﻤﻪ اﻓــﺮاد ﺑﻪ ﻣﻮﻗﻊ در ﺟﻠﺴــﻪ ﺣﻀــﻮر ﯾﺎﺑﻨﺪ. ﻣﻮﺿﻮﻋــﺎت را ﺑﻪ ﺗﺮﺗﯿﺒﻰ ﻣﻄﺮح ﮐﻨﯿﺪ ﮐﻪ زﻣﺎن ﺟﻠﺴــﻪ ﺑﻪ ﻃﻮر ﻣﻨﺎﺳــﺐ ﺑﯿﻦ  ﺗﻤﺎﻣــﻰ ﻣﻮارد، ﺗﻮزﯾﻊ ﺷــﻮد و اﺟﺎزه ﻧﺪﻫﯿﺪ ﺑﺤﺚ در ﻣﻮرد ﯾﮏ ﻣﻮﺿﻮع ﺧــﺎص، ﺗﻤﺎﻣﻰ وﻗﺖ ﺟﻠﺴــﻪ را ﺑﻪ ﺧﻮد اﺧﺘﺼــﺎص دﻫﺪ. ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ اﺟﺎزه ﻧﺪﻫﯿﺪ اﻓﺮاد ﺑﺎ ﺳــﺨﻨﺮاﻧﻰ ﻫﺎى ﻃﻮﻻﻧﻰ و ﺑــﻰ ﻣــﻮرد و ﯾﺎ ﻣﻄﺮح ﮐــﺮدن ﻣﺒﺎﺣﺚ ﺗﮑﺮارى، زﻣﺎن ﺟﻠﺴﻪ را ﺗﻠﻒ ﮐﻨﻨﺪ.


ادامه مطلب ادامه مطلب

ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﭘﺮوژه ﻫﺎىFast Track

1399/02/3
13:37
امیرحسین ستوده بیدختی امیرحسین ستوده بیدختی
در ﺳــﺎل ﻫﺎى اﺧﯿﺮ، اﺳــﺘﻔﺎده از اﺑﺰارﻫﺎ و دﯾﺴــﯿﭙﻠﯿﻦ ﻫﺎى ﻓﺮآﯾﻨﺪﻫﺎى ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﭘﺮوژه ﺑــﺮاى ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰى و ﮐﻨﺘﺮل ﻣﺆﺛﺮ ﻃﯿﻒ ﮔﺴﺘﺮده اى از ﭘﺮوژه ﻫﺎ و اﻗﺪاﻣﺎت اﺳــﺘﺮاﺗﮋﯾﮏ اﺑﺘﮑﺎرى، در ﺗﻤﺎﻣﻰ ﺳﻄﻮح ﺳــﺎزﻣﺎﻧﻰ، رﺷﺪ ﭼﺸﻤﮕﯿﺮى داﺷﺘﻪ اﺳﺖ. ﻣﺪﯾﺮﯾــﺖ ﭘﺮوژه، ﻣﺘﺪوﻟﻮژى ﻫــﺎ، اﺑﺰارﻫﺎ و ﺗﮑﻨﯿﮏ ﻫﺎى ﻗﺪرﺗﻤﻨــﺪى را در اﺧﺘﯿﺎر ﯾﮏ ﺳــﺎزﻣﺎن ﻗﺮار ﻣﻰ دﻫــﺪ ﺑﻪ ﻃﻮرى ﮐﻪ ﺗﻮاﻧﺎﯾﻰ آن ﺳــﺎزﻣﺎن در ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰى، اﺟــﺮا و ﮐﻨﺘﺮل ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ آﻣﯿﺰ ﭘﺮوژه ﻫﺎ ﺑﻪ ﻣﯿﺰان زﯾﺎدى اﻓﺰاﯾﺶ ﻣﻰ ﯾﺎﺑﺪ؛ ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ روش ﻫﺎى ﻣﺆﺛﺮﺗــﺮى را ﺟﻬﺖ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ و اوﻟﻮﯾــﺖ ﺑﻨﺪى اﻓــﺮاد، ﻣﻨﺎﺑﻊ، اﻣﮑﺎﻧﺎت، ﺑﻮدﺟﻪ ﻫﺎ، ﻣﺸــﺘﺮﯾﺎن و ﻓﺮوﺷﻨﺪﮔﺎن اراﺋﻪ 
ﻣﻰ ﻧﻤﺎﯾﺪ. در راﺳــﺘﺎى ﮔﺴــﺘﺮش داﻧــﺶ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﭘــﺮوژه، داﻧﺸــﮕﺎه Bridgeport و ﻣﺆﺳﺴــﻪ ﻣﺪﯾﺮﯾــﺖ ﭘــﺮوژه  PMIدوره ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﭘــﺮوژه ﻫﺎى Fast Track را 
ﺑﺎ اﻫﺪاف زﯾﺮ اراﺋﻪ ﻣﻰ ﻧﻤﺎﯾﻨﺪ:
 اراﺋﻪ ﻣﺒﺎﺣــﺚ، ﻣﻔﺎﻫﯿﻢ، ﺗﮑﻨﯿﮏ ﻫﺎ، ﻓﺮآﯾﻨﺪﻫﺎ و اﺑﺰارﻫﺎى ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﻃﯿﻒ ﮔﺴﺘﺮده اى از ﭘﺮوژه ﻫﺎ
 ﺗﺠﺰﯾــﻪ و ﺗﺤﻠﯿــﻞ ﻣﺘﺪوﻟﻮژى ﻫﺎى ﭼﺮﺧﻪ ﻋﻤﺮ ﭘﺮوژه، از آﻏﺎز ﺗﺎ ﭘﺎﯾﺎن
 ﺑﺮرﺳــﻰ و ﺗﺠﺰﯾﻪ و ﺗﺤﻠﯿﻞ ﺗﮑﻨﯿﮏ ﻫﺎى ﻣﺆﺛﺮ در ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ رﯾﺰى، ﮐﻨﺘﺮل، ﭘﺎﯾــﺶ، اﻧــﺪازه ﮔﯿــﺮى، ﺑــﺮآورد و اﺟﺮاى زﻣﺎﻧﺒﻨﺪى، ﻣﻨﺎﺑﻊ، اﻗﻼم ﻗﺎﺑﻞ ﺗﺤﻮﯾــﻞ، ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎ، رﯾﺴــﮏ ﻫﺎ و ﺗﻐﯿﯿﺮات ﭘﺮوژه
 ﺑﺮرﺳــﻰ ﻧﻘﺶ و ﻣﺴــﺌﻮﻟﯿﺖ ﻣﺪﯾﺮان ﭘﺮوژه ﺑــﻪ ﻋﻨﻮان ﯾــﮏ رﻫﺒﺮ، ﯾﮏ ﻋﻀﻮ ﺗﯿﻢ ﭘﺮوژه، و ﻏﯿﺮه
 ﮐﻤﮏ ﺑﻪ ﺷــﺮﮐﺖ ﮐﻨﻨــﺪه در دوره ﺟﻬــﺖ ﺑﺮرﺳــﻰ، اﯾﺠﺎد و ﯾــﺎ ﺑﻬﺒﻮد روش ﻫــﺎ و ﻣﻬﺎرت ﻫــﺎى ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﭘــﺮوژه، رﻫﺒــﺮى، ﺗﺸــﮑﯿﻞ ﺗﯿﻢ و ﻫﻤﮑﺎرى



ادامه مطلب ادامه مطلب

مهندسی و مدیریت ساخت پروژه - مطالب اردیبهشت 1399

مهندسی و مدیریت ساخت پروژه - مطالب اردیبهشت 1399,مدیریت ساخت ,مدیریت پروژه, مدیریت پروژه های ساخت, مدیریت پروژه و ساخت,مدل سازی اطلاعات ساختمان,مدیریت ساخت
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مهندسی و مدیریت ساخت پروژه است. |طراحی و توسعه:امیرحسین ستوده بیدختی|
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic