تبلیغات
مهندسی و مدیریت ساخت پروژه - مطالب فروردین 1398

درحال مشاهده: مهندسی و مدیریت ساخت پروژه - مطالب فروردین 1398


ادعونی
اهدای خون
موسسه محک
اهداء عضو

پروژه ها نیاز به هماهنگى امنیتى از سوى بسیارى از گروه ها دارند

1398/01/27
16:48
امیرحسین ستوده بیدختی امیرحسین ستوده بیدختی
در دهه 1980 و قبل از آن، در بسیارى از شركت ها، حتى برخى از شركت هاى بزرگ، غیرمعمول نبود كه وارد شركت بشوید و بدون هیچگونه چالشى هر كسى را كه مى خواستید، ملاقات كنید. اكنون آن روزها سپرى شده است. در 15 سال اخیر، شركت ها نسبت به نیار به امنیت در تمامى سطوح، بسیار آگاه تر شده اند. اكنون هدف این است كه تمامى كاركنان به هر چیزى كه براى انجام وظایف شغلى خود نیاز دارند، دسترسى داشته باشند- و نه چیزى بیشتر!
امنیت، یك اصطلاح گسترده است و تعیین سیاست امنیتى كلى شما، نیاز به كمك بسیارى از بخش هاى مختلف سازمان دارد. بیایید نگاهى بكنیم به تعدادى از این بخش ها:
 خدمات: بخش خدمات شما معمولاً مسئولیت ایمنى و امنیت فیزیكى افراد شركت را بر عهده دارد. این بخش، نوعاً مسئول گذاشتن نگهبان در مقابل ساختمان ها، ایجاد قسمت پذیرش كه تمامى بازدیدكنندگان در آنجا به انتظار مى نشینند، صدور مجوز براى كاركنان و پیمانكاران مجاز، تهیه و تنظیم تجهیزات خواندن مجوزها، و غیره مى باشد.
 منابع انسانى ( HR ): این بخش، دو نقش اصلى در امنیت بازى مى كند. اول، توسعه سیاست هاى ایمنى و امنیتى مانند: آزار و اذیت در محل كار، تهدیدها، مجازات ها و غیره. دوم، كمك به تعیین عواقب ناشى از رفتارهاى ناخواسته و بى احتیاطى ها در ارتباط با امنیت.
 ممیزى: ممیزان داخلى و خارجى شما معمولاً مایلند اطمینان حاصل كنند كه از سیاست هاى خوب و صحیح امنیتى برخوردار هستید و از این سیاست ها پیروى مى كنید.
 واحدهاى حرفه اى: هر واحد حرفه اى باید سیاست هاى امنیتى اى داشته باشد كه اطلاعات حرفه اى، داده هاى خام، گزارش ها، اسرار تجارى و غیره را پوشش دهد.
 مدیریت شبكه: این گروه، در شركت هاى مختلف نام هاى متفاوتى دارد، اما آنها كسانى هستند كه مسئول امنیت، قابلیت اطمینان ویكپارچگى شبكه كامپیوترى هستند. این گروه اطمینان حاصل مى كنند از اینكه كل شبكه در مقابل هكرها امن است، فایروال ها شبكه را از دسترسى خارجى محافظت مى كنند، و داده ها و پایگاه هاى داده، محافظت شده و امن هستند.
 توسعه فناورى اطلاعات: گروه توسعه باید سطحى مناسب از امنیت را در برنامه هاى كاربردى شركت ایجاد كند، از جمله گذرواژه هاى دسترسى به برنامه ها و اطمینان از دسترسى افراد به اطلاعاتى كه براى انجام وظایف شغلى خود نیاز دارند.


یادگیرى مبتنى بر شبیه سازى براى گسترش نوآورى یا تغییر در جوامع هدف

1398/01/20
16:44
امیرحسین ستوده بیدختی امیرحسین ستوده بیدختی
شبیه سازى SPREAD به تیم ها امكان مى دهد كه تاكتیك هاى مختلف "چه مى شود اگر" را، براى گسترش هر گونه نوآورى یا تغییر در یك جامعه هدف، بررسى كنند. SPREAD مى تواند به صورت رقابتى توسط چند تیم به طور همزمان مورد استفاده قرار گیرد تا كیفیت یادگیرى و گزینه هاى تاكتیكى در دسترس را بتوان به راحتى براى هر كمپین، سفارشى كرد.كاربردهاى  نوعى SPREAD موارد زیر را شامل مى شود:
  روانه كردن محصولى جدید به درون جوامع مشترى
  برنامه هاى تغییر در مقیاس بزرگ در درون سازمان ها
براى كسب اطلاعات بیشتر، مى توانید به آدرس زیر مراجعه نمایید:
http://dashboardsimulations.com/businessgames/spread-innovation-spreader/



5 دلیل براى استخدام افراد "بدون تجربه حرفه اى"

1398/01/13
16:37
امیرحسین ستوده بیدختی امیرحسین ستوده بیدختی
 افراد دچار عادت هاى فكرى مى شوند. كسى كه كارمشابهى را در یك شركت دیگر انجام داده است، درباره فرآیندها، تصمیم ها، روش ها یا استراتژى ها، به راحتى یك فرد بى تجربه، سؤال یا مطالعه و بررسى نمى كند. بهترین پرسشى كه یك كارمند مى تواند بپرسد، این است كه: "چرا كارها را به این روش انجام مى  دهیم؟"؛زیرا با این پرسش، گفتگویى آغاز مى شود كه بشدت به آن نیاز هست. 
 هنگامى كه شرایط، وادارمان مى كند تا حرفه اى جدید را بیاموزیم، ما آنچه را كه در حرفه هاى دیگر آموخته ایم،به كار مى گیریم- و نتایج این امر مى تواند تكان دهنده باشد. تازه كاران حرفه اى توسط راهكارهاى برتر، كه همچون وحى مُنزَل به دفعات به آنها تحمیل شده است، محدود نگردیده اند. آنها از یك زاویه جدید به مسائل و مشكلات شما مى نگرند، و فرصت ها و راه حل هاى تازه اى را مى بینند.
 افرادى كه مشاغلى مشابه را بارها و بارها انجام داده اند،ممكن است نسبت به شیوه هاى سنتى خود متعصب باشند. اگر كسى را مى خواهید كه درباره كارى، از نو بیندیشد و تصویرى جدید از آن كار ایجاد نماید، چنین افراد متعصبى بدترین گزینه ها هستند. آنها تمایلى ندارند آنچه را كه در شركت شما متفاوت است، بیاموزند. آنها شیوه هاى استاندارد خود را دارند و به این شیوه ها  چسبیده اند! 
 وقتى كه فردى بدون تجربه حرفه اى را استخدام مى كنید، خودتان نیز به عنوان یك مدیر به چالش كشیده  مى شوید. شما او را وادار مى كنید كه با دنیاى شما مواجه شود، و این یك تجربه آموزنده است. شما مجبورید به گونه اى متفاوت او را آموزش دهید؛ در نتیجه، پرسش و  پاسخ هایى میان شما رد و بدل خواهد شد كه شاید سال ها یا حتى هرگز، به آنها نیندیشیده باشید. 
 با استخدام یك فرد بى تجربه به ایده هایى متفاوت دست خواهید یافت- و این، چیز ارزشمندى است كه هر مدیرى به آن نیازمند است.


از گزارش هاى وضعیت براى مدیریت انتظارات استفاده كنید

1398/01/6
06:28
امیرحسین ستوده بیدختی امیرحسین ستوده بیدختی
گزارش هاى وضعیت معمولاً به آن اندازه كه باید باشند، مؤثر نیستند. این،هم در مورد اعضاى تیم كه گزارش وضعیت را به مدیر پروژه ارائه مى كنند
و هم براى مدیران پروژه كه این گزارش ها را به ذى نفعان اصلى عرضه مى نمایند، صحت دارد. یكى از دلایل اصلى این امر، آن است كه افرادى كه این گزارش ها را تهیه مى كنند به آن به عنوان یك كار عادى و روزمره مى نگرند، نه به عنوان شیوه اى براى انتشار اطلاعات باارزش. شما معمولاً یك گزارش وضعیت دریافت مى كنید كه خیلى خلاصه است و هیچ چیزى نمى گوید، یا برعكس، گزارش وضعیتى دریافت مى كنید كه شامل تمامى فعالیت هایى است كه یك فرد انجام مى دهد.كسى كه گزارش وضعیت را تهیه مى كند باید آنرا به گونه اى بنویسد كه خواننده بتواند از اطلاعات موجود در آن در فرآیند تصمیم گیرى استفاده كند. اطلاعات باید داراى ارزش باشند. نویسنده باید از خود بپرسد كه اطلاعات گزارش وضعیت، در آنجا درج مى شود تا چیز ارزشمندى را اعلام كند یا فقط براى آن است كه فضا را پر كند.گزارش هاى وضعیت، نوعاً باید بر موارد زیر تمركز داشته باشند:
 آنچه كه انجام شده، در مقایسه با آنچه كه در برنامه زمانبندى آورده شده است.
 توضیحات درباره كارهایى كه باید تكمیل مى شد اما از زمانبندى عقب افتاده است.
 مشكلات (مسائل) موجود، تأثیر آنها بر روى پروژه، و اینكه براى برطرف كردن آنها چه كارى انجام مى شود.
 درخواست هاى تغییر محدوده پروژه.
 ریسك هایى كه به تازگى شناسایى شده اند.
 مشاهداتى كه براى خواننده مفید خواهد بود.

اگر شما در گزارش هاى وضعیت خود، بر این نوع اطلاعات تمركز كنید، متوجه خواهید شد كه این اطلاعات، معنى دار هستند و مى توانند براى كمك به مدیریت پروژه و آگاه نگه داشتن ذى نفعان، مورد استفاده قرار گیرند. اگر وقایع كم اهمیت و بدیهى را گزارش كنید، افراد به گزارش هاى شما توجه نخواهند كرد.
فركانس گزارش دهى وضعیت، به طول پروژه و سرعت لازم جهت واكنش بستگى دارد. مثلاً اگر طول پروژه شما دو ماه باشد و مدیر پروژه، گزارش وضعیت را به صورت ماهیانه از اعضاى تیم دریافت كند، در صورتى كه مشكلى گزارش شده باشد، زمان كافى براى پاسخگویى وجود نخواهد داشت. یك قانون سرانگشتى، به شرح زیر است:
 پروژه هاى كوچك ممكن است نیازى به گزارش وضعیت رسمى نداشته باشند.
 در پروژه هاى متوسط، اعضاى تیم باید هر هفته گزارش وضعیت را ارائه كنند.
 در پروژه هاى بزرگ، اعضاى تیم باید گزارش وضعیت را به صورت هفتگى یا احتمالاً هر دو هفته یك بار ارائه نمایند.
به روز رسانى وضعیت نیز تا حدى بستگى به موقعیت دارد. مثلاً اگر فعالیت هاى بحرانى در حال وقوع باشد، شاید لازم گردد كه به روز رسانى وضعیت به طور روزانه انجام و اعلام شود. چنین وضعیتى ممكن است حوالى زمان نصب، هنگامى كه در واپسین روزهاى پروژه كارهاى بسیارى باید در هماهنگى با هم انجام شود، اتفاق بیفتد.


مهندسی و مدیریت ساخت پروژه - مطالب فروردین 1398

مهندسی و مدیریت ساخت پروژه - مطالب فروردین 1398,مدیریت ساخت ,مدیریت پروژه, مدیریت پروژه های ساخت, مدیریت پروژه و ساخت,مدل سازی اطلاعات ساختمان,مدیریت ساخت
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مهندسی و مدیریت ساخت پروژه است. |طراحی و توسعه:امیرحسین ستوده بیدختی|