درحال مشاهده: مهندسی و مدیریت ساخت پروژه - مطالب شهریور 1396


ادعونی
اهدای خون
موسسه محک
اهداء عضو

ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ اﻗﺪاﻣﺎت

1396/06/24
07:37
امیرحسین ستوده بیدختی امیرحسین ستوده بیدختی
ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ اﻗﺪاﻣﺎت، ﮔﻮﻧﻪ اى از To_Do_List ﺑﺎ ﻗﺪرت ﺻﻨﻌﺘﻰ" اﺳــﺖ ﮐﻪ اﻫﺪاف ﮐﻮﺗﺎه ﻣﺪت، ﻣﯿﺎن ﻣﺪت و ﺑﻠﻨﺪ ﻣﺪت را ﺷﺎﻣﻞ ﻣﻰ ﺷﻮد. اﯾﻦ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺑﻪ ﺷــﻤﺎ ﮐﻤﮏ ﻣﻰ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﭘﺮوژه ﻫﺎﯾﻰ را ﮐﻪ ﻣﻰ ﺧﻮاﻫﯿﺪ اﺟﺮا ﮐﻨﯿﺪ، ﺑﻪ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﻫﺎى ﻋﻤﻠﻰ ﺗﺒﺪﯾﻞ ﻧﻤﺎﯾﯿﺪ و ﺳــﭙﺲ آﻧﻬﺎ را در ﯾﮏ ﺳﺎﺧﺘﺎر ﺳﻪ ﻻﯾﻪ، ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ 
ﮐﻨﯿﺪ.
ﺑﺮاى ﺗﻬﯿﻪ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ اﻗﺪاﻣﺎت، ﻣﺮاﺣﻞ ﭼﻬﺎر ﮔﺎﻧﻪ زﯾﺮ را دﻧﺒﺎل ﻧﻤﺎﯾﯿﺪ:
 ﺟﻤـﻊ آورى: اﺑﺘﺪا ﻓﻬﺮﺳــﺖ ﺑﻠﻨﺪى از ﺗﻤﺎﻣﻰ ﮐﺎرﻫﺎﯾــﻰ ﮐﻪ ﺑﺎﯾﺪ اﻧﺠﺎم دﻫﯿــﺪ )اﻋﻢ از ﮐﻮﭼﮏ و ﺑﺰرگ، ﻓﻮرى ﯾﺎ ﻏﯿﺮﻓﻮرى، ﺷــﺨﺼﻰ ﯾﺎ ﺣﺮﻓﻪ 
اى( ﺗﻬﯿﻪ ﮐﻨﯿﺪ.
 ﻫﺮس ﮐﺮدن: اﯾﻦ ﻓﻬﺮﺳــﺖ را ﺑﺎ دﻗﺖ ﺑﺮرﺳﻰ ﮐﻨﯿﺪ و آﻧﭽﻪ را ﮐﻪ واﻗﻌﺎً 
ﺑﻪ ﺷﻤﺎ رﺑﻄﻰ ﻧﺪارد ﯾﺎ ﮐﺎﻣﻼً ﺑﻰ اﻫﻤﯿﺖ اﺳﺖ، ﺣﺬف ﻧﻤﺎﯾﯿﺪ. ﺳﺎزﻣﺎﻧﺪﻫﻰ و اوﻟﻮﯾﺖ ﺑﻨﺪى: اﻗﺪاﻣﺎت ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ را ﺑﺎ ﻫﻢ دﺳﺘﻪ ﺑﻨﺪى ﮐﻨﯿﺪ؛ دﺳﺘﻪ ﺑﻨﺪى ﻫﺎ را ﺑﺮ اﺳﺎس اﻫﻤﯿﺘﺸﺎن، اوﻟﻮﯾﺖ ﺑﻨﺪى ﻧﻤﺎﯾﯿﺪ؛ 
آﻧﻬﺎ را در ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ اﻗﺪاﻣﺎت درج ﮐﻨﯿﺪ. ﺑﻪ ﮐﺎر ﮔﯿﺮى" ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ اﻗﺪاﻣﺎت: ﺑﻪ ﻃﻮر ﻣﻌﻤﻮل، ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ اﻗﺪاﻣﺎت ﻧﺴﺒﺘﺎً ﻃﻮﻻﻧﻰ اﺳﺖ؛ اﻣﺎ ﺷﻤﺎ ﻣﺠﺒﻮر ﻧﯿﺴﺘﯿﺪ ﻫﺮ روز ﺗﻤﺎﻣﻰ آﻧﺮا ﺑﻪ اﺟﺮا درآورﯾﺪ؛ 
ﻣﻌﻤﻮﻻً ﺑﻪ ﺻﻔﺤﻪ ﯾﺎ ﺻﻔﺤﺎت اﺑﺘﺪاﯾﻰ آن ﺧﻮاﻫﯿﺪ ﭘﺮداﺧﺖ. اﯾﻦ روﯾﮑﺮد ﺑﻪ ﺷــﻤﺎ ﮐﻤﮏ ﻣﻰ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﺑﻪ ﻃﻮر ﻫﻤﺰﻣﺎن ﺑﺮ وﻇﺎﯾﻒ روزاﻧﻪ و اﻫﺪاف ﺑﻠﻨﺪ ﻣﺪت، ﺗﻤﺮﮐﺰ داﺷــﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﺪ؛ و ﺑﻪ اﯾﻦ ﻣﻌﻨﺎﺳﺖ ﮐﻪ ﻫﻤﻮاره در ﻫﺮ ﻟﺤﻈﻪ، ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ اى ﺑﺮاى اﻗﺪام ﺑﻌﺪى" دارﯾﺪ. اﯾﻦ اﻣﺮ، اﺳﺘﺮس ﺷﻤﺎ را ﮐﺎﻫﺶ ﻣﻰ دﻫﺪ، ﺷﻤﺎ را ﺗﺤﺖ ﮐﻨﺘﺮل درﻣﻰ آورد، و ﯾﮏ اﺣﺴﺎس واﻗﻌﻰ از ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ اﻋﻄﺎ ﻣﻰ ﮐﻨﺪ.
ﻋﻼوه ﺑﺮاﯾﻦ، ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ اﻗﺪاﻣﺎت ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﮐﻤﮏ ﻣﻰ ﮐﻨﺪ ﮐﻪ ﭼﻨﺪ ﭘﺮوژه را ﺑﻪ ﻃﻮر ﻫﻤﺰﻣﺎن ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﮐﻨﯿﺪ و ﺑﻪ ﭘﯿﺶ ﺑﺒﺮﯾﺪ.


چرا کارکنان باهوش استعفا می دهند؟

1396/06/21
00:18
امیرحسین ستوده بیدختی امیرحسین ستوده بیدختی
چرا کارکنان باهوش استعفا می دهند؟

خیلی از مدیران موفق نیز ممکن است یک اشتباه را مرتب تکرار کنند. یکی از اشتباهات آنها این است که اجازه می دهند نیروهای با استعداد و موفق آنها شرکتشان را ترک کنند. یکی از هزینه های کمرشکن شرکت ها، همین ترک نیروهای مستعد و باهوش است.
از هر مدیری بپرسید آیا برای نگهداری و تربیت نیروهای مستعد و باهوش دستورکار دارند، بلافاصله جوب می دهند بله! و سپس از تلاش ها و موفقیت های شرکت خود صحبت می کنند. اما واقعیت چیز دیگری است.
در یک آزمایش، با تحقیق از کارمندان این نوع شرکت ها پاسخ های زیر دریافت شد:
بیش از 50 درصد از آنها ابراز کرده اند که ارزش های آنها با کارفرمایشان متفاوت است.
بیش از 60 درصد از آنها  گفته اند احساس نمی کنند کارهای آنها با برنامه ریزی کارفرما به نتیجه ای برسد.
بیش از 70 درصد از آنها  گفته اند تلاش ها و استعدادهای آنها توسط کارفرما درک و قدردانی نمی شود.
اما بد نیست بدانیم این نیروهای مستعد با ایده های عالی و سازنده چرا شرکت خود را ترک می کنند و دست کارفرما را در پوست گردو می گذارند.
1.عدم موفقیت در دنبال کردن علاقه مندی های آنها

2.شکست در به چالش کشیدن هوش و خردمندی آنها
3.استفاده نکردن از خلاقیت آنها
4.پرورش ندادن مهارت های آنها
5.فرصت ندادن به آنها برای صحبت
6.نداشتن توجه کافی به آنها
7.داشتن ضعف مدیریتی
8.نادیده گرفتن تلاش های آنها
9.افزایش ندادن مسوولیت های آنها
10.سرقول خود نبودن


اولین کنفرانس بین المللی مدلسازی اطلاعات ساختمان (BIM)

1396/06/18
19:09
امیرحسین ستوده بیدختی امیرحسین ستوده بیدختی
اولین کنفرانس بین المللی مدلسازی اطلاعات ساختمان (BIM) سوم دیماه ۹۶ و با حمایت انجمن مدیریت پروژه ایران و دانشگاه های مطرح کشور در تهران برگزار می شود.
اولین کنفرانس بین المللی مدلسازی اطلاعات ساختمان
bimconf.ir
تاریخ های مهم کنفرانس
مهلت ارسال مقالات
۹۶/۰۸/۱۵
مهلت ثبت‌نام در کنفرانس
۹۶/۰۹/۲۰ 
اعلام نتایج داوری مقالات
۹۶/۰۹/۱۵
تاریخ برگزاری کنفرانس
۹۶/۱۰/۳

محورهای کنفرانس
تعیین زمان و هزینه‌های پروژه با کمک سیستم BIM
برنامه‌ریزی و کنترل پروژه با کمک BIM
هماهنگی و همکاری دیسیپلین‌های مختلف کاری در BIM
تغییرات فضای کار صنعت ساخت با استفاده از BIM
نقش اطلاعات و مدیریت ارتباطات در BIM
ارتباط بین طراحی ساختمان‌های سبز و معماری پایدار با BIM
BIM و کنترل پروژه حرفه‌ای
BIM و اتوماسیون سازی فضای مهندسی و مدیریت پروژه
الزامات قانونی و قراردادها در جهت بکارگیری BIM
دنیای نرم افزاری جدید با رویکرد BIM



تغییرات PMBOK 6th نسبت به نسخه PMBOK 5th

1396/06/17
18:59
امیرحسین ستوده بیدختی امیرحسین ستوده بیدختی
تغییرات PMBOK 6th  نسبت به نسخه  PMBOK 5th:

1. حوزه دانش مدیریت منابع
در نسخه‌های قبلی حوزه دانشی به اسم مدیریت منابع انسانی وجود داشت که خیلی دامنه محدودی داشت. همه کارهای مربوط به منابع در حوزه مدیریت زمان انجام شده بود و در این بخش فقط با جنبه‌هایی از مدیریت منابع انسانی (نه همه منابع) سر و کار داشت مثل بهبود کار تیمی و آموزش . در نسخه جدید این حوزه تبدیل شده به «حوزه دانش مدیریت منابع» و همه  منابع را در نظر می‌گیرد. خیلی از کارهایی که قبلا در مورد منابع در حوزه زمان انجام شده بود به این بخش منتقل شده است. 
2. رفتن فرآیند تخمین منابع فعالیت ها از حوزه مدیریت زمانبندی به حوزه مدیریت منابع
3. تغییر اسم حوزه دانش مدیریت زمان به مدیریت زمان‌بندی
4. تغییر تعداد فرآیندها (حذف یک فرآیند و اضافه شدن سه فرآیند)
فرآیند خاتمه تدارکات با فرآیند خاتمه پروژه یا فاز ترکیب شده است . 
فرآیندی به اسم مدیریت دانش پروژه در گروه فرآیندی اجرا، حوزه یکپارچگی اضافه شده است.
فرآیندی به اسم اعمال برنامه‌های واکنش به ریسک به گروه فرآیندی اجرا، حوزه ریسک اضافه شده است. 
فرآیندی به اسم کنترل منابع به گروه فرآیندی نظارت و کنترل، حوزه منابع اضافه شده است. 
بنابراین تعداد کل فرآیندهای نسخه PMBOK 6th  به 49 فرآیند رسیده است.
5. تغییر اسامی فرآیندها 
تغییر اسم برنامه مدیریت ذینفعان در گروه فرآیندی برنامه ریزی، حوزه مدیریت ذینفعان به برنامه مشارکت ذینفعان
تغییر اسم تضمین کیفیت در گروه فرآیندی اجرا، حوزه مدیریت کیفیت به مدیریت کیفیت
تغییر اسم کنترل ارتباطات در گروه فرآیندی کنترل، حوزه مدیریت ارتباطات به نظارت ارتباطات
تغییر اسم کنترل ریسک در گروه فرآیندی کنترل، حوزه مدیریت ریسک به نظارت ریسک ها
تغییر اسم کنترل مشارکت ذینفعان در گروه فرآیندی کنترل، حوزه مدیریت ذینفعان به نظارت مشارکت ذینفعان


مهندسی و مدیریت ساخت پروژه - مطالب شهریور 1396

مهندسی و مدیریت ساخت پروژه - مطالب شهریور 1396,مدیریت ساخت ,مدیریت پروژه, مدیریت پروژه های ساخت, مدیریت پروژه و ساخت,مدل سازی اطلاعات ساختمان,مدیریت ساخت
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مهندسی و مدیریت ساخت پروژه است. |طراحی و توسعه:امیرحسین ستوده بیدختی|