درحال مشاهده: مهندسی و مدیریت ساخت پروژه - مطالب آذر 1395

اهدای خون
موسسه محک
اهداء عضو

به دست آوردن اعتماد تیم جدید

1395/09/30
22:45
امیرحسین ستوده بیدختی
به دست آوردن اعتماد تیم جدید

جلب اعتماد اعضای تیم، از شما آغاز می شود و به شما منتهی می گردد. شما باید از همان ابتدا به گونه ای قابل اعتماد رفتار کنید و در تمامی تعاملات خود با تیم، این شیوه را حفظ نمایید. ازخودگذشتگی و جلب ذهنیت درست تیم در مورد اینکه شما کیستید و شفاف سازی اینکه به چه اصولی پایبندید، پایه های اعتماد را تشکیل می دهد.
یک رهبر مورد اعتماد، شخصی است که به توانایی های خود اطمینان دارد و نیازی ندارد که زیاد مورد ستایش دیگران قرار گیرد. وقتی با خودتان راحت باشید، آسان خواهد بود که به عقب برگردید و به دیگران هم اجازه بدهید که بدرخشند. این، رفتاری است که به نحو احسن نشان می دهد که اعتماد در تیم شما زنده و سالم است.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management



ارزیابی دوره های آموزشی، چرا و چگونه

1395/09/30
22:44
امیرحسین ستوده بیدختی
ارزیابی دوره های آموزشی، چرا و چگونه

ارزیابی آموزش، دشوار است. در حوزه آموزش و توسعه (L&D) ارزیابی عبارت است از جمع آوری هدفمند، تجزیه و تحلیل و بحث در مورد شواهد حاصل از منابع مرتبط، در مورد کیفیت، ارزش و تأثیر آموزش.
ارزیابی به منظور اندازه گیری نتایج و میزان بهره وری، توسعه و/ یا دانش انجام می گردد. برای آنکه ارزیابی معتبر باشد، باید دارای شرایط زیر باشد:

    دقیق، با نتیجه گیری قابل اعتماد و قابل انتقال

    موثق، منعکس کننده آنچه که آموزندگان واقعاً احساس می کنند و آنچه واقعاً مد نظرشان بوده است

    سازگار، سازگار با تجهیزات، گروه های آموزندگان، و زمان

    متناسب با وسایل ارائه آموزش، آموزندگان، و ویژگیهای پروژه ها

    کارآمد

روش های ارزیابی عبارتند از:

    متعارف، از طریق گروه های متمرکز، مصاحبه، مشاهده، و/یا پرسشنامه

    درسی، از طریق شناسایی دستاوردهای شناختی ویژه آموزندگان با استفاده از نرم افزارهای آموزشی

    روش های بی طرفانه، با استفاده از داده های حاصل از تکنولوژی

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


بخش L&D نیز همانند سایر بخش های کسب و کار، باید پاسخگو باشد. بنابراین، برنامه های آموزشی، برای بهبود مستمر، لازم است مورد ارزیابی قرار گیرد.


چند توصیه برای برخورد با مشتریان ناراضی

1395/09/30
22:43
امیرحسین ستوده بیدختی
چند توصیه برای برخورد با مشتریان ناراضی

    آموختن اینکه چگونه تحت فشار، آرامش و خونسردی خود را حفظ کنید، می تواند به شما کمک کند تا شرایط پرچالش را با ملایمت و به صورت حرفه ای پشت سر بگذارید.
    اگر مشتری شما عصبانی است، به آهستگی، با آرامش، و با تُن صدای پایین با او صحبت کنید.
    اگر مشتری، یک ایمیل شکایت آمیز برای شما ارسال کرده یا در مکالمه تلفنی با شما، عصبانی بوده است، پیشنهاد کنید که یک ملاقات حضوری داشته باشید تا مشکل را بررسی نمایید.
    اگر احساس کنید که مشتری، غیرمنطقی است، ممکن است آشفته شوید؛ خصوصاً اگر او ناعادلانه از شما یا سازمانتان انتقاد کند. بنابراین، مهارت های مدیریت خشم را بیاموزید تا بتوانید در چنین شرایطی آرامشتان را حفظ نمایید.
    گاهی اوقات ممکن است یک کارفرما یا مشتری به صورت شفاهی نسبت به شما یا تیمتان، بدزبانی یا فحاشی کند. شما باید از قبل بدانید که تحملتان تا چه حد است. ممکن است لازم باشد جرأت به خرج دهید و برای دفاع از خود ایستادگی کنید، یا ممکن است لازم باشد محل را ترک کنید و به مشتری فرصت بدهید تا آرام شود.
    ممکن است در برخورد با مشتریان ناراضی، بعضی از اعضای تیمتان افرادی باشند که در "خط مقدم" قرار دارند. مطمئن شوید که آنها می دانند در چنین شرایطی چگونه به درستی عمل کنند.
    مهارت های حل تعارض خود را توسعه دهید. این مهارت ها، هنگامی که نیاز به مذاکره با کارفرما یا مشتری باشد، به شما کمک خواهد کرد.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management



چگونه می توانید جهت کاری خود را کشف کنید

1395/09/30
22:43
امیرحسین ستوده بیدختی
چگونه می توانید جهت کاری خود را کشف کنید

فرآیند کشف آنچه که در نظر دارید انجام دهید، یا به عبارت دیگر "پیدا کردن مسیر شغلی"، یک سفر است. این سفر با کشف "خود واقعی شما" آغاز می شود. سپس با کشف و شناسایی حرفه ای که به شما امکان می دهد تا از استعدادهای خود بخوبی استفاده کنید، ادامه می یابد. پس از آن شغلی را که می خواهید، شناسایی می کنید و خود را در بهترین موقعیت ممکن برای به دست آوردن آن قرار می دهید.
با در پیش گرفتن رویکرد مبتنی بر استعداد برای یافتن شغل مناسب خود، از همان ابتدا خود را در مسیری صحیح قرار خواهید داد. این رویکرد شامل پاسخ دادن پی در پی به سه پرسش زیر است:

    من کیستم؟
    چه می خواهم بکنم؟
    چگونه استخدام شوم؟

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


در واقع، این سفر هرگز به پایان نمی رسد، زیرا کار به خودی خود یعنی تغییر، رشد، توسعه، و بازنگری.


برچسب ها:جهت کاری ،کشف ،کار ،

مهندسی و مدیریت ساخت پروژه - مطالب آذر 1395

مدل سازی اطلاعات ساختمانمدیریت منابع انسانی
قراردادمدیریت دانش
موفقیتبرنامه ریزی
مدیریت پروژهتکنیک های خلاقیت
مدیریت ساختاستراتژی
چابکی در پروژهداستان مدیریتی
ساخت و ساز نابمدیران
مهندسی ارزشتصمیم گیری
مدیریت ریسک دفتر مدیریت پروژه
مدیریتبتن
رهبریمدیران پروژه
تکنیک های مدیریتی مهارت های مدیریتی
توسعه پایداراستاندارد PMBOK
کنترل پروژهآزمون pmp
سازمانمدیریت ساخت در شبکه های اجتماعی
مهندسی و مدیریت ساخت پروژه - مطالب آذر 1395,مدیریت ساخت ,مدیریت پروژه, مدیریت پروژه های ساخت, مدیریت پروژه و ساخت,مدل سازی اطلاعات ساختمان,مدیریت ساخت
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مهندسی و مدیریت ساخت پروژه است. |طراحی و توسعه:امیرحسین ستوده بیدختی|