درحال مشاهده: مهندسی و مدیریت ساخت پروژه - مطالب دی 1395


ادعونی
اهدای خون
موسسه محک
اهداء عضو

رهبری از طریق سرمشق بودن

1395/10/5
13:15
امیرحسین ستوده بیدختی امیرحسین ستوده بیدختی
رهبری از طریق سرمشق بودن

رهبران خوب، قدرت و صلابت شخصیت و تعهد مستحکم خود را به کار می گیرند تا کار درست را در زمان درست، به دلیل درست انجام دهند. این، به آن معناست که وقتی چیزی را می گویید، خود نیز به آن عمل کنید. اگر اعضای تیمتان نتوانند به شما اعتماد کنند، احتمالاً هرگز نخواهید توانست آنها را به سوی سرافرازی هدایت کنید.
رهبری- و زندگی کردن- از طریق سرمشق بودن، آنقدرها هم که به نظر می رسد، دشوار نیست. در واقع، این آسانترین مسیر است. اگر اعضای تیمتان بدانند که آنچه را از ایشان انتظار دارید، خودتان نیز انجام خواهید داد، احتمالاً سخت تلاش خواهند کرد تا به شما کمک کنند که به اهدافتان دست یابید.
مهاتما گاندی و اسکندر بزرگ، به تغییر جهان کمک کردند، زیرا به عنوان یک الگو و سرمشق زندگی کردند- و در نتیجه، کارهای بزرگی انجام دادند.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management




برچسب ها:رهبری ،رهبران ،

عادات منحصر به فرد افراد دوست داشتنی

1395/10/4
05:45
امیرحسین ستوده بیدختی امیرحسین ستوده بیدختی
عادات منحصر به فرد افراد دوست داشتنی

این مهارت ها را به کار بگیرید و ببینید چقدر دوست داشتنی تر خواهید شد!

    افراد دوست داشتنی، صادقند. هیچکس افراد فریبکار را دوست ندارد. مردم نسبت به افراد صادق، گرایش بیشتری دارند زیرا می دانند که می توانند به آنها اعتماد کنند.

    آنها می دانند کیستند. آنها به اندازه کافی اعتماد به نفس دارند و برای جلب توجه دیگران سعی نمی کنند در قالب دیگری فرو روند.

    آنها پرسش های اندیشمندانه مطرح می کنند. این امر به طرف مقابل نشان می دهد که به سخنان او گوش می دهند و به محتوای پیام او توجه دارند.

    آنها قضاوت و پیش داوری نمی کنند. هیچکس مایل نیست با کسی گفتگو کند که از پیش، ایده ای را در ذهن خود شکل داده و حاضر به گوش کردن نیست.

    آنها نمی کوشند توجه دیگران را جلب کنند. وقتی که دوستانه، با اعتماد به نفس و مختصر صحبت کنید، متوجه خواهید شد که دیگران با دقت و رغبت بیشتری به شما گوش می کنند، نسبت به زمانی که سعی کنید خود را مهم جلوه دهید.

    آنها سازگارند. برای سازگار بودن، باید قابل اعتماد باشید و باید این اطمینان را ایجاد کنید که حتی بالا و پایین رفتن حال و حوصله تان، تأثیری بر برخورد شما با دیگران ندارد.

    آنها از جنبه های مثبت زبان بدن استفاده می کنند. آگاهی از چگونگی تأثیر حرکات، اشارات، عبارات، و تُن صدا، و استفاده مناسب از آنها، دیگران را به سوی شما جلب خواهد کرد.

    آنها در برخورد اول، تأثیری قوی از خود برجای می گذارند. تحقیقات نشان می دهد که اغلب افراد بر مبنای هفت ثانیه اول برخورد با شما، تصمیم می گیرند شما را دوست داشته باشند یا نه.

    آنها با نام به دیگران خوش آمد می گویند. نام، بخشی اساسی از هویت افراد است. هنگامی که فردی به نام خوانده می شود، احساسی فوق العاده در او ایجاد می گردد.

    آنها لبخند بر لب دارند. افراد به طور طبیعی و ناخودآگاه، زبان بدن طرف مقابل خود را بازتاب می دهند. اگر لبخند دیگران را می خواهید، به آنها لبخند بزنید.

    آنها به میزان مناسب و متعادل، از احساسات و شوخ طبعی بهره می برند. برخورد آنها در محیط کار، جدی و در عین حال دوستانه است. آنها حتی الامکان از پچ پچ ها و شایعات بی اساس دوری می کنند و بر تعاملات مناسب با همکاران خود تمرکز دارند.



 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management




توفان فکری معکوس

1395/10/4
05:45
امیرحسین ستوده بیدختی امیرحسین ستوده بیدختی
توفان فکری معکوس

توفان فکری معکوس، تکنیک مناسبی است برای حل خلاقانه مسائل که می تواند به راه حل های قوی منجر شود. برای استفاده از این تکنیک، به ترتیب زیر عمل نمایید:

    مسئله یا چالش را به طور شفاف، شناسایی کنید و آنرا بنویسید.
    مسئله یا چالش را با مطرح کردن یکی از پرسش های زیر، معکوس نمایید.
        "احتمالاً چگونه می توانم باعث این مسئله بشوم؟"
        "احتمالاً چگونه می توانم به تأثیر مخالف، دست یابم؟"
    مسئله معکوس را مورد توفان فکری قرار دهید تا ایده هایی برای راه حل معکوس تولید شود. اجازه بدهید این ایده ها آزادانه جاری گردند. در این مرحله هیچ چیزی را رد نکنید.
    هنگامی که تمامی ایده ها را برای حل مسئله معکوس، مورد توفان فکری قرار دادید، راه حل ها را معکوس کنید تا به ایده های راه حل برای مسئله یا چالش اصلی برسید.
    این ایده های راه حل را ارزیابی کنید. آیا می توانید یک راه حل بالقوه را ببینید؟ ایا می توانید ویژگی های یک راه حل بالقوه را ببینید؟

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management




همدلی در محل کار

1395/10/4
05:45
امیرحسین ستوده بیدختی امیرحسین ستوده بیدختی
همدلی در محل کار

به بیان ساده، همدلی عبارت است از اینکه احساسات دیگران را به رسمیت بشناسید و بتوانید "خودتان را به جای شخصی دیگر بگذارید" - یا به عبارتی، چشم انداز و اصالت وجود شخصی دیگر را درک کنید.
برای همدل بودن، باید به فراتر از خود و نگرانی های خود بیندیشید. هنگامی که به فراتر از جهان خود می نگرید، متوجه می شوید که چیزهای زیادی برای کشف کردن و پذیرفتن وجود دارد.
برای استفاده مؤثر از همدلی، نکات زیر را دنبال نمایید:

    دیدگاه خود را کنار گذاشته، بکوشید چیزها را از دیدگاه طرف مقابل بنگرید. با این کار متوجه می شوید که دیگران به احتمال زیاد بد، نامهربان، لجوج، یا غیرمنطقی نیستند؛ آنها احتمالاً بر اساس آگاهی هایشان در مقابل شرایط، واکنش نشان می دهند.

    دیدگاه طرف مقابل را معتبر بشمارید. هنگامی که دریابید چرا دیگران آنچه را که باور دارند، باور دارند، آنرا خواهید پذیرفت. به یاد داشته باشید که پذیرفتن چیزی به معنای موافقت با آن نیست.

    رفتار و طرز برخورد خود را بررسی کنید. آیا بیشتر نگران این هستید که راه خود را در پیش گیرید، برنده شوید، یا حق با شما باشد؟ یا اولویت شما پیدا کردن راه حل، ایجاد روابط، و پذیرفتن دیگران است؟

    گوش کنید. به کل پیامی که طرف مقابل سعی دارد به شما منتقل کند، به طور کامل گوش کنید.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


    بپرسید طرف مقابل چه می خواهد بکند. وقتی که شک دارید، از طرف مقابل بخواهید که موقعیت خود را توضیح دهد. احتمالاً این ساده ترین و مستقیم ترین راه برای درک دیگران است.



مهندسی و مدیریت ساخت پروژه - مطالب دی 1395

مهندسی و مدیریت ساخت پروژه - مطالب دی 1395,مدیریت ساخت ,مدیریت پروژه, مدیریت پروژه های ساخت, مدیریت پروژه و ساخت,مدل سازی اطلاعات ساختمان,مدیریت ساخت
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مهندسی و مدیریت ساخت پروژه است. |طراحی و توسعه:امیرحسین ستوده بیدختی|