درحال مشاهده: مهندسی و مدیریت ساخت پروژه - مطالب دی 1395


ادعونی
اهدای خون
موسسه محک
اهداء عضو

مدیریت شکایات و بازخوردها

1395/10/4
05:39
امیرحسین ستوده بیدختی امیرحسین ستوده بیدختی
مدیریت شکایات و بازخوردها

بسیاری از ما مجبوریم به عنوان بخشی از وظایف شغلی خود، شکایت ها و بازخوردها را مدیریت کنیم؛ و می توانیم از این بازخوردها برای بهبود شیوه کارمان استفاده نماییم.
یک فرآیند بازخورد را که به صورت فرآیندی با حلقه بسته باشد و مرحله ای مؤثر برای اقدام بر اساس بازخورد داشته باشد، مورد استفاده قرار دهید. تصمیم بگیرید که چه چیزی را می خواهید اندازه بگیرید، داده ها را چگونه جمع آوری خواهید کرد، و از داده ها چگونه برای انجام اقدامات لازم استفاده خواهید نمود.
هر گاه به شکایات افراد رسیدگی کردید، آنرا پیگیری نمایید و مطمئن شوید که از نتیجه، راضی هستند. در غیر این صورت، هر کاری که می توانید انجام دهید تا مشکل برطرف گردد.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management




ادامه مطلب ادامه مطلب

5 روش به اشتراک گذاشتن دانش

1395/10/4
05:38
امیرحسین ستوده بیدختی امیرحسین ستوده بیدختی
5 روش به اشتراک گذاشتن دانش

    استفاده از مخزن اسناد: قرار دادن تمامی دانش نوشته شده شما در یک محل قابل جستجو، آسانترین کاری است که برای به اشتراک گذاشتن دانسته های خود می توانید انجام دهید. داده ها را از لپ تاپ یا تبلت خود خارج کنید و در محلی قرار دهید که همه افراد لازم، به آنها دسترسی داشته باشند.

    جلسات درس های آموخته شده: این جلسات می تواند به منزله یک وسیله نقلیه برای انتقال اطلاعات باشد. افراد شرکت کننده در این جلسات، از آنچه انجام شده و آنچه انجام نشده، درس می گیرند. همچنین برای اکثر افراد، موجب صرفه جویی در وقت در پروژه های آتی آنان خواهد شد.

    آموزش توسط همتایان: اگر در تیمتان فردی وجود دارد که در زمینه ای اطلاعات قابل توجهی دارد، می توانید او را در کنار فرد دیگری که فاقد این اطلاعات است، قرار دهید تا به او آموزش دهد.

    جلسات تیمی: این جلسات، فرصت مناسبی برای به اشتراک گذاشتن دانش فراهم می کند. در هر جلسه، از تک تک افراد بخواهید نکته یا نکاتی را که آموخته اند، مطرح کنند تا دیگران هم بیاموزند. می توانید این امر را به صورت یک بخش دائمی از دستور جلسه درآورید تا افراد مجبور شوند در مورد دانسته هایشان صحبت کنند.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


    تربیت کردن: تربیت کردن با آموزش دادن، متفاوت است. این یک رویکرد بسیار غیررسمی تر برای انتقال دانش است، و به جای یک برنامه ساختیافته، به فردی نیاز دارد که مورد تعلیم قرار گیرد.

ادامه مطلب ادامه مطلب

مدیریت خشم

1395/10/4
05:37
امیرحسین ستوده بیدختی امیرحسین ستوده بیدختی
مدیریت خشم

خشم، یک احساس ناخوشایند است که دامنه شدت آن از "رنجش" یا "دلخوری" تا "غضب" یا "انتقام جویی" متفاوت است.
یک سطح مناسب از خشم، به ما انرژی می بخشد تا اقدامات شایسته انجام دهیم، مشکلات را حل کنیم، و به گونه ای سازنده با شرایط مختلف مواجه شویم. با این حال، خشم کنترل نشده، به بسیاری از پیامدهای منفی، خصوصاً در محل کار، منجر خواهد شد. اگر بیاموزیم که خشم را قبل از آنکه مخرب شود، خنثی نماییم، قادر خواهیم بود آنرا مدیریت کنیم. در اینجا به 12 استراتژی که می تواند برای کنترل خشم، مورد استفاده قرار گیرد، اشاره می شود:

    بپذیرید که مشکلی دارید.
    موارد خشم و ستیزه جویی خود را در برگه ای ثبت کنید.
    از شبکه پشتیبانی خود استفاده نمایید.
    چرخه خشم را متوقف کنید.
    همدلی کنید.
    طنز را در خشم خود ببینید.
    آرام باشید.
    اعتماد ایجاد کنید.
    به طور مؤثر گوش دهید.
    ابراز وجود کنید.
    هر روز طوری زندگی کنید که گویی آخرین روز شماست.
    ببخشید و فراموش کنید.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management




برچسب ها:مدیریت خشم ،مدیریت ،خشم ،
ادامه مطلب ادامه مطلب

مدل RATER

1395/10/4
05:37
امیرحسین ستوده بیدختی امیرحسین ستوده بیدختی
مدل RATER

شما چگونه کیفیت خدماتی را که به مشتریان خود ارائه می دهید، ارزیابی می کنید؟ شیوه های متعددی برای این کار وجود دارد که همگی مفیدند، اما ممکن است برخی از زمینه هایی را که برای مشتریان اهمیت دارد، نادیده بگیرید. اینجاست که مدل RATER به کمک شما می آید.
این مدل، پنج زمینه ای را که برای مشتریان به هنگام استفاده از خدمات، مهم است، مشخص می نماید که عبارتند از:

    قابلیت اطمینان (Reliability)
    ضمانت (Assurance)
    عوامل محسوس (Tangibles)
    همدلی (Empathy)
    پاسخگو بودن (Responsiveness)

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


برای استفاده از این مدل، باید تجزیه و تحلیل فاصله (Gap Analysis) را برای هر یک از زمینه های فوق، انجام دهید. با استفاده از نتایج حاصل، می توانید برنامه ریزی کنید که چگونه خدماتی را که به مشتریان خود ارائه می دهید، بهبود بخشید.










برچسب ها:مدل RATER ،مدل ،RATER ،
ادامه مطلب ادامه مطلب

مهندسی و مدیریت ساخت پروژه - مطالب دی 1395

مهندسی و مدیریت ساخت پروژه - مطالب دی 1395,مدیریت ساخت ,مدیریت پروژه, مدیریت پروژه های ساخت, مدیریت پروژه و ساخت,مدل سازی اطلاعات ساختمان,مدیریت ساخت
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مهندسی و مدیریت ساخت پروژه است. |طراحی و توسعه:امیرحسین ستوده بیدختی|
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات