درحال مشاهده: مهندسی و مدیریت ساخت پروژه - مطالب دی 1395


ادعونی
اهدای خون
موسسه محک
اهداء عضو

ویژگی های جلسات تیمی

1395/10/4
05:41
امیرحسین ستوده بیدختی امیرحسین ستوده بیدختی
ویژگی های جلسات تیمی

امروزه گزینه های متعددی برای ارتباطات وجود دارد، از جمله: مکالمات تلفنی، نمابر، ایمیل، پیام های متنی، پیام های صوتی و غیره. گاهی اوقات به نظر می رسد که جلسات رو در رو از میان رفته است.
سهولت ارتباطات مجازی می تواند باعث سوء تفاهم و سردرگمی بشود، شایعات نادرست را پراکنده سازد، احساسات را خدشه دار نماید، و حتی اعتماد را از میان ببرد. برای جلوگیری از این موارد، داشتن جلسات منظم با تیمتان می تواند مفید باشد. جلسات تیمی به شما امکان می دهد که اطلاعات دقیق و درست را به طور همزمان در اختیار افراد کلیدی قرار دهید.
در یک جلسه تیمی، افراد این فرصت را دارند که:

    پرسش های خود را بپرسند.
    آنچه را که درک کرده اند شفاف سازند.
    واکنش های فوری از خود نشان دهند.
    و فیدبک بدهند.

ویژگی های اساسی یک جلسه تیمی عبارتند از:

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


    به صورت رو در رو و با یک تیم کوچک برگزار می شود، نه با کل یک واحد کاری.
    رهبر تیم، جلسه را سازماندهی می کند و اطلاعات را ارائه می نماید.
    جلسات، کوتاه هستند، معمولاً 30 دقیقه یا کمتر.
    افراد تشویق می شوند که پرسش های خود را مطرح کنند.



ادامه مطلب ادامه مطلب

10 نشانه بروز مشکل در پروژه

1395/10/4
05:41
امیرحسین ستوده بیدختی امیرحسین ستوده بیدختی
10 نشانه بروز مشکل در پروژه

اگر پروژه شما یک یا چند مورد از ویژگی های زیر را دارد، می توانید انتظار داشته باشید که دچار مشکل شود یا حتی شکست بخورد:

    منابع ناکافی: مدیر پروژه، برنامه زمانبندی را با فرض در دسترس بودن سطح معینی از منابع تهیه می کند. اگر بودجه یا منابع لازم را در اختیار ندارید، سریعاً آنرا با حامی مالی پروژه در میان بگذارید.

    موعدهای غیرممکن: گاهی یک موعد ثابت برای پروژه در نظر گرفته می شود که رسیدن به آن غیرممکن است. مدیر پروژه باید در همان آغاز با حامی پروژه صحبت کند و برای گرفتن مهلت بیشتر، کاهش محدوده، یا منابع اضافی، مبارزه نماید.

    عدم مدیریت انتظارات: اگر مدیر پروژه، وضعیت واقعی پروژه را به تیم و حامیان پروژه اطلاع ندهد، همه تصور خواهند کرد که پروژه با آرامش در حال پیشرفت است. مشکلات را پنهان نکنید و آنرا به اطلاع افراد برسانید؛ شاید آنها بتوانند به بازگشت پروژه به برنامه کمک کنند.

    عدم تمرکز: اگر اعضای تیم ندانند که واقعاً چه انتظاری از آنها می رود و به آنها گفته نشود که چه کاری را تا چه زمانی باید به انجام برسانند، آنها تمرکز خود را از دست خواهند داد.

    روحیه پایین: اگر می خواهید افرادتان وظایف خود را در یک چهارچوب زمانی معین انجام دهند، باید از طریق پاداش و تشویق به آنها انگیزه بدهید. خودتان نیز باید دارای انگیزه و روحیه بالا باشید.

    عدم پشتیبانی حامی: مدیر پروژه، حمایت بسیار اندکی از حامی دریافت می کند.کسی نیست که به حل مشکلات کمک کند یا در صورت نیاز، منابع و پول بیشتری در اختیار بگذارد. اگر حامی به اندازه کافی پشتیبانی نمی کند، خیلی زود این مسئله را حل و فصل نمایید.

    خزش محدوده: محدوده پروژه دائماً تغییر می کند، بنابراین هرگز مجموعه ثابت و مشخصی از اقلام قابل تحویل ندارید. با هر تغییر، زمان و منابع را از دست می دهید. پس کنترل تغییرات، ضروری است. محدوده باید به طور شفاف تعریف شود و لازم است فرآیندی برای تأیید رسمی درخواست های تغییر وجود داشته باشد.

    بسیار طولانی بودن پروژه: با گذشت زمان، نیازهای کارفرما تغییر خواهد کرد؛ بنابراین باید پروژه را به قطعات کوچکتر بشکنید و هر قطعه را به عنوان یک پروژه، تحویل دهید.

    فقدان ابزارها و فرآیندها: استفاده از ابزارهایی با کیفیت خوب، الگوها، فرآیندها و یک متدولوژی مناسب، منجر به موفقیت پروژه خواهد شد.

    مشارکت ناکافی کارفرما: لازم است کارفرمایان را در تمامی طول پروژه، در پروژه درگیر کنید تا مطمئن شوید آنچه که انجام می دهید، نیازهای آنها را تأمین خواهد کرد. به یاد داشته باشید که پروژه هنگامی موفق خواهد بود که کارفرمایان واقعاً راضی باشند.



 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management



ادامه مطلب ادامه مطلب

توسعه پاسخگویی شخصی

1395/10/4
05:40
امیرحسین ستوده بیدختی امیرحسین ستوده بیدختی
توسعه پاسخگویی شخصی

Todd Herman، مشاور مدیریت، پاسخگویی شخصی را اینگونه تعریف می کند: "حاضر به پاسخگویی بودن ... برای پیامدهای ناشی از انتخاب ها، رفتارها، و اقدامات خود".
اگر شما شخصاً پاسخگو باشید، مالکیت موقعیت هایی را که درگیر آنها هستید، می پذیرید. آنها را بررسی می کنید و مسئولیت آنچه را که اتفاق می افتد- خوب یا بد- بر عهده می گیرید. اگر کارها خوب پیش نرفت، دیگران را سرزنش نمی کنید. در عوض، تمام تلاش خود را می کنید تا کارها درست پیش برود.
در محیط کار، پاسخگویی می تواند از وظایف شخصی شما فراتر رود. مثلاً ممکن است مسئول اقدامات تیم خود نیز باشید.
برای آنکه پاسخگویی شخصی شما بهبود یابد:

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


    مطمئن شوید که نقش ها و مسئولیت هایتان برای شما شفاف است.
    با خود و دیگران صادق باشید؛ بنابراین اگر اشتباه کردید، می توانید اعتراف کنید، پوزش بخواهید و به حرکت خود در جهت درست ادامه دهید.
    از وقت خود بهترین استفاده را به عمل آورید، آنرا بدقت مدیریت کنید به گونه ای که بیش از حد توان خود، مسئولیت قبول نکنید.
    سرانجام، بدقت در مورد موقعیت هایی که مسئولیت آنها را نپذیرفته اید اما باید می پذیرفتید، بیندیشید. این اشتباهات و شکست ها می توانند ابزارهای آموزشی باارزشی باشند، به شرط آنکه شجاعت درس گرفتن از آنها را داشته باشید.



ادامه مطلب ادامه مطلب

انواع PMO

1395/10/4
05:39
امیرحسین ستوده بیدختی امیرحسین ستوده بیدختی
انواع PMO

در ده سال گذشته، دفاتر مدیریت پروژه (PMOها) به یکی از قسمت های متداول در بسیاری از سازمان های متوسط تا بزرگ تبدیل شده اند. در بسیاری از سازمان ها حتی چند PMO وجود دارد که هر یک از آنها مسئول یک دپارتمان عملیاتی است. به طور کلی می توان 5 نوع PMO را برشمرد:

    گزارش دهی پروژه: این نوع PMO قابلیت دیدن تمامی پروژه ها را دارد و گزارش های تلفیقی از وضعیت پروژه، بودجه، مدت زمان، مسائل و غیره ارائه می دهد. آنها این اطلاعات را از گزارشات وضعیت پروژه ها به دست می آورند. همچنین می توانند معیارهای خاصی را در مورد چگونگی انجام تمامی پروژه ها حفظ کنند- مثلاً درصد موفقیت پروژه ها.

    زیرساخت مدیریت پروژه: این نوع PMO به طور رسمی بیشتر درگیر چگونگی مدیریت پروژه هاست. این PMO استانداردها و دستورالعمل های مدیریت پروژه، و نیز قالب ها و فرآیندهای مشترک را ایجاد می کند. آنها همچنین می توانند مخازن پروژه را برای ذخیره سازی اطلاعات پروژه ها و مدیریت پروژه، پدید آورند.

    خدمات مدیریت پروژه: این PMOها علاوه بر ایجاد زیرساخت ها، خدماتی را به پروژه ها و مدیران پروژه ارائه می دهند که شامل آموزش و تربیت مدیران پروژه و اعضای تیم، حمایت از مدیران پروژه برای تأیید و تصدیق آنها، انجام ارزیابی پروژه، و موارد دیگر می باشد.

    PMOی استراتژیک: این PMOها علاوه بر ارائه موارد ذکر شده در بالا، مدیران پروژه ای را در اختیار دارند که پروژه ها را مدیریت می کنند. با این حال، آنها فقط تعداد اندکی مدیر پروژه بسیار قوی دارند که به پروژه های استراتژیک بزرگ تخصیص می دهند.

 مهندسی و مدیریت ساخت  (ICEMA)  Construction Engineering Management


    مرکز برتری: این نوع PMO مشابه نوع چهارم است، با این تفاوت که خانه تمامی مدیران پروژه محسوب می شود. این PMO مسئول مدیریت تمامی پروژه های سازمان است. تمامی مدیران پروژه رسمی به این دفتر گزارش می دهند. رئیس این PMO مسئولیت این منابع مدیریت پروژه را بر عهده دارد و در هنگام نیاز، مدیران پروژه را به پروژه ها تخصیص می دهد.



ادامه مطلب ادامه مطلب

مهندسی و مدیریت ساخت پروژه - مطالب دی 1395

مهندسی و مدیریت ساخت پروژه - مطالب دی 1395,مدیریت ساخت ,مدیریت پروژه, مدیریت پروژه های ساخت, مدیریت پروژه و ساخت,مدل سازی اطلاعات ساختمان,مدیریت ساخت
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به مهندسی و مدیریت ساخت پروژه است. |طراحی و توسعه:امیرحسین ستوده بیدختی|
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Mobile Traffic | سایت سوالات